Köpvillkor

Transport och leverans

Godset levereras vanligen mellan 5-7 arbetsdagar efter att ordern har bekräftats. Ordrar skickas inom 2 arbetsdagar efter betalningsbekräftelsen och fraktas med PostNord eller DB Schenker. Vid eventuell leverans försändelse så kommer köparen att meddelas.  När din order skickas från oss kommer ni att få ett e-mail med paketnummer. Om paketet är skadat eller om det inte finns något paket så måste detta meddelas omedelbart till transportören.  Ansvaret för produkten överlämnas till köparen när godset är mottaget och bekräftat. Om ni upptäcker att godset har blivit skadat under frakten när ni packar upp det så måste ni meddela detta till OzoneIT så snart som möjligt. Fraktskadat gods får inte flyttas från leveransadressen eftersom vår leveransförsäkring då upphör att gälla.

 

Reklamation

Om ni har fått en deffekt vara vänligen fyll i följande kontaktformulär:  Vänligen ha ert ordernummer eller fakturanummer tillhands när ni kontaktar oss för att få en förbetald fraktsedel med returnummer för returnering av varan.
Ozone IT står för fraktkostnaden om ni har mottagit en defekt vara eller om varan har blivit felaktigt levererad. Vid klagomål så gäller konsumentköplagen (1990:932), vilken innebär att kunden har rätt att framföra klagomål inom två månader efter ett hittat fel. 
Vi rekommenderar att ni kontaktar vår support så fort ni har funnit eventuella fel för en snabb handläggning. 

 

Konsumenterdistansavtal

Konsumenter (privatpersoner) ångerrätt vid distansavtal

 

Enligt lagen (2005: 59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler så har kunden vid alla online köp 14 dagars ångerrätt. Har ni som konsument köpt något från 
OzoneIT kan ni alltså inom 14 dagar ångra köpet genom att meddela detta till oss och därmed skicka tillbaka varan till oss. Ångerrätten gäller inte mjukvara när förseglingen är bruten, förseglingen kan också vara icke fysiskt (ex serienummer).  Ångerrätten gäller endast om varan är i ett oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte för företag. 

Om du vill ångra ett köp genom ångerrätten så rekommenderar vi att du kontaktar kundtjänsten på OzoneIT och fyller i vårt kontaktformulär och anger ordernummer alternativt fakturanummer. Detta måste göras inom 14 dagar efter ditt köp för att vara giltigt. Vid återlämning av köpt vara så står du som kund för fraktkostnad och har ansvaret för att se till att produkten är ordentligt packad och kommer fram till OzoneIT utan skador. Vid ersättning kommer ersättningen att betalas ut inom 30 dagar. 

Följande köpvillkor gäller för företag/ företagsanvändare. 

Begagnad utrustning säljs i befintligt skick och med 10 dagars returrätt. Vid retur och ej uthämtat gods utgår en administrationsavgift på 10 % av den totala ordersumman, minimidebitering 495 kr exkl. moms. Köparen står för samtliga fraktkostnader. Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

 

Garanti

Alla våra produkter har mins 6 månaders garanti, bortsett från batterier. 
Om ni behöver mer säkerhet så kan ni på utvalda produkter köpa upp till två års extra garanti.


Om er produkt som har garanti kvar inte fungerar ordentligt så reparerar eller ersätter vi den kostnadsfritt med en motsvarande produkt. Våra erfarna ingenjörer och tekniker tar hand om alla garantiärenden. 

OzoneITs produktgaranti gäller:


-När felet/felen på varan har rapporterats inom garantitiden.
-När räkning/kvitto skickas med vid returnering av vara.
-När varan är återlämnad korrekt.
-När varan är ordentligt packad vid återlämning. 

OzoneITs produktgaranti gäller inte:


-För mjukvaruproblem som åtgärdas genom exempelvis ominstallation av operativsystem eller drivrutiner. 
-skadlig programvaruborttagning/virusborttagning.
-Vid fall av oförsiktigt användande av varan som orsakade skada. 
-Installation / konfiguration av komponenter från en tredje part såsom routrar, brandväggar och liknande produkter.


Ni är själva ansvarig för att säkerställa att eventuell information på hårddisken är säkerhetskopierad. 
OzoneIT är inte ansvariga för några ideella, ökade kostnader eller andra kostnader som uppkommer från garantiansvaret. 

Om felet på varan kan åtgärdas genom någon form av  ominstallation av mjukvara eller om varan är felfri kommer Ozone IT ta en avgift på 399 SEK excl. Moms för hantering och felsökning. Fraktkostnad kommer att tillkomma. Om garantifelet har uppstått och skickats till oss inom 7 (sju) dagar efter leverans så står OzoneIT för fraktkostnaden. Om  garantifelet uppstår senare än 7 (sju) dagar efter att varan är levererad så står konsumenten för fraktkostnaden. Leveranskostnader tillbaka till kunden betalas av OzoneIT. Vid retur, rekommenderar vi frakt via Postnord, Schenker-BLT eller ett annan fraktbolag som levererar sändningen direkt till vår godsmottagning. 

 

Tvist

Vid alla eventuella tvister kommer Ozone IT och Greener Scandinavia AB (5569805822) att följa åklagarmyndighetens riktlinjer. 

För  oöppnade paket så gäller följande:
PostNord MyPack Collect (postpaket) kostar 139 SEK.
Pallkostand är 999 SEK. 

 

Betalningsalternativ

Betalningsalternativ för privatpersoner

Som privatkund kan du betala enkelt och säkert genom någon av följande alternativ:

- Betala med kredit eller kotokort
- Betala med PayPal


Betalningsalternativ för företag


Som företagskund hos OzoneIT kan du betala på tre olika sätt:

- Säker betalning via betalkort (den snabbaste metalningsnetoden som erbjder snabb leverans). Kunden anger sitt kontokortsnummer, kortets giltighetstid och CVV-kod. Beloppet debiteras på kortet innan beställningen skickas och leverans sker normalt inom en vecka.

Din onlinebetalning är säkrad genom att OzoneITs betalningstjänster från Stripe.
OzoneIT har aldrig tillgång till kortinformationen och kan inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. 

- Förskottsbetalning med PG/BG
Orderkostnader inklusive moms  skickas till OzoneITs bankgiro eller plusgiro. Skriv in kund och ordernummer. Leveransen sker ofta inom en vecka efter det att vi har registrerat betalningen. Vid avbeställning eller återköp av förbetald produkt betalas orderkostnaden tillbaka inom 30 dagar.

- Faktura för Juridisk person
OzoneIT fakturerar skolor, myndigheter och svenska företag med pågående verksamhet och godkänd kreditvärdighet. Normalt debiterar vi för betalningen inom 30 dagar.